פרופ' גבירצמן: "הרעידה הזו היא פעמון אזהרה עבורנו"

    אסתי פלד No Comments on פרופ' גבירצמן: "הרעידה הזו היא פעמון אזהרה עבורנו"

    מנהל המכון הגיאולוגי, פרופ' זהר גבירצמן במהדורה המרכזית: "הרעידה שהייתה לא השפיעה באופן ישיר על ישראל אבל מצלצלת בפעמוני האזהרה ואומרת לנו להיערך בהתאם. בטורקיה התכיפות של רעידות יותר גבוהה. אבל זה יכול לקרות גם אצלנו. כבר קרה בעבר ויקרה בעתיד"

    צילום: פלאש 90
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רעידות האדמה במזרח התיכון: מנהל המכון הגיאולוגי, פרופ' זהר גבירצמן שוחח הערב (שני) עם איתי גדסי במהדורה המרכזית. "הרעידה הזו תפסה אותנו ב-3:30 בבוקר. יש לנו יחידת כוננות שעובדת כל הזמן עבור מערכת ההתרעה שנכנסה לפני כשנה. היא מיועדת לתת התרעה בהינתן שכבר התרחשה רעידה ובדרך שלה לריכוזי האוכלוסייה. המערכת מתחברת לצופרים של פיקוד העורף והתושבים ישמעו צפירה ויהיה להם זמן קצר להגן על עצמם, אף שיתכן שזה יהיה שניות בודדות".

    הוא הזכיר כי הנחיות פיקוד העורף, הן: "אם אתה נמצא בבית חד קומתי יש לצאת מהבית ולהתרחק מהמבנים. אם אתה בבניין רב קומות ואתה לא יכול לצאת מהבית כנס לממ"ד. הוא מוגן יותר, אבל כן להשאיר את הדלת פתוחה במקרה של רעידת אדמה בשונה מירי טילים".

    לדבריו "הרעידה שהייתה לא השפיעה באופן ישיר על ישראל אבל מצלצלת בפעמוני האזהרה ואומרת לנו להיערך בהתאם. בטורקיה התכיפות של רעידות יותר גבוהה. אבל זה יכול לקרות גם אצלנו. כבר קרה בעבר ויקרה בעתיד".

    עוד אמר: "המדינה פועלת לשפר את המבנים. ההבדל בין מדינה ערוכה לשאינה יכול להיות עצום".



    0 תגובות